Fikirlerini Paylaş, Sen de Kazanmaya Başla!

13 Eylül 2012 Perşembe

Anlamak






''Herkes resmi anlamak istiyor.Neden kuşların ötüşünü anlamağa çalışmıyorlar ? Gece, çiçek, kişiyi çevreleyen her şey neden anlaşılmağa çalışılmadan sevilir ?

Ama resme gelince anlamak istiyorlar. Sanatçının gerektiği için çalıştığını anlasınlar özellikle. Açıklamak gereğini duymadığımız ama bizi büyüleyen doğadaki bir çok şeye verilen önemden çok bir önem verilmemesi gerekir sanatçıya, çünkü o d

a dünyanın en küçük üyelerinden biridir. Bir tabloyu açıklamaya çalışanlar çok zaman yanlış yola saparlar. Bir süre önce Gertrude Stein neşe içinde tablomun neyi göstermek istediğini anladığını söylemişti. Stein'a göre tabloda üç müzikçi varmış. Oysa bir natürmort idi !

Bir seyirci benim duyduğum gibi tablomu duyabilir mi hiç ? Bir tablo bana uzaklardan gelir. Ne kadar uzaktan geldiğini kim bilebilir ? Ben bunu sezmişimdir, görmüşümdür, yapmışımdır, gene de ertesi günü kendim bile ne yaptığımı anlamamışımdır. Benim düşlerime, içgüdülerime, isteklerime, düşüncelerime nasıl girebilir ? Bütün bunlar uzun süreden sonra hazırlanmıştır, gün ışığına çıkmıştır. Özellikle belki de irademe karşın bunları yakalayabilmek için harcadığım çabadan sonra kim girebilir içine ?

Ben aramam, bulurum.

Hiç bir zaman aramayı durduramazsınız, çünkü hiç bir zaman bulamazsınız.''

Pablo Picasso

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder